Lees hier de antwoorden op de meest gestelde vragen omtrent pre-orders en back-orders.
Vragen
Pre-orders & Back-orders uitleg
Een pre-order en een back-order is wanneer klanten een product kopen voordat het beschikbaar is voor verkoop. Ofwel, het betreffende product is nog niet bij ons op voorraad maar wel alvast vooraf te bestellen! Zo weet je zeker dat je de gewilde pop kan ontvangen. Je betaalt een pre-order en een back-order vooraf en ontvangt het product zodra het beschikbaar is.
Back-order:
Stel dat er een populaire Funko Pop-figuur is, zoals een exclusieve variant van een Marvel-personage, die aanvankelijk op de markt was maar nu is uitverkocht. Als je deze Funko Pop wilt kopen, kan het zijn dat je hem in back-order moet plaatsen. Dit betekent dat je de Funko Pop bestelt, maar moet wachten tot wij weer voor voorraad binnen krijgen. Zodra de Funko Pop weer beschikbaar is, wordt het naar je verzonden.
Pre-order:
In het geval van een nieuwe Funko Pop die nog moet worden uitgebracht, kun je een pre-order plaatsen. Dit betekent dat je de Funko Pop van tevoren bestelt, nog voordat het officieel beschikbaar is in de winkel. Met een pre-order verzeker je jezelf van een exemplaar zodra het product wordt uitgebracht. De Funko Pop wordt pas verzonden wanneer het officieel op de markt komt en beschikbaar is voor distributie.
Kortom, bij een back-order gaat het om een Funko Pop die al op de markt was maar tijdelijk niet op voorraad is, terwijl een pre-order betrekking heeft op een Funko Pop die nog moet worden uitgebracht.
Hoe herken ik een pre-order of back-order Pop op de webshop?
Op de product pagina kun je zien of een artikel een pre-order of backorder is door naar het knopje “Pre-order nu” of “Back-order nu” te kijken, in plaats van “Bestel nu.” Bij een pre-order voegen we een speciaal pre-order symbool toe aan de product afbeelding op de overzichtspagina wanneer je door ons assortiment scrolt. Op onze categorie pagina’s heb je ook toegang tot een voorraadstatusfilter waarmee je kan filteren Pre-orders, Back-orders en Op voorraad Pops. Bij Pre-order en Back-order artikelen wordt bovendien altijd de geschatte levertijd in werkdagen weergegeven in een informatie veld.
Hoe zit het met de uitlevertijden?
Voor pre-orders werken we met een ETA, estimated time of arrival. De ETA is een schatting geen garantie. De ETA kan buiten onze controle om veranderen, omdat we afhankelijk zijn van fabrikanten en leveranciers om de voorraad te leveren. Houd hier rekening mee als je een specifieke datum in gedachte hebt, omdat we niet kunnen garanderen dat het op tijd aankomt.
Bij back-orders is de levertijd vaak veel nauwkeuriger, maar ook dit kan verstoord worden door logistieke uitdagingen zoals vertragingen bij leveranciers. Een back-order product heeft een zekerdere levertijd, omdat de Pop al beschikbaar is op de markt.
Pre-order niet kunnen uitleveren
Hoewel wij ons uiterste best doen om ervoor te zorgen dat alle pre-orders worden geleverd, bestaat er altijd een kleine kans dat een pre-order niet meer beschikbaar komt. Dit percentage ligt gelukkig doorgaans onder 2%, maar door onvoorziene omstandigheden zoals productieproblemen, licentie problemen, annulering vanuit de fabrikant, of andere factoren die buiten onze controle liggen kan het gebeuren dat er een annulering plaatsvindt. In dergelijke gevallen krijg je wél de optie om het volledige aankoopbedrag terug gestort te krijgen via bankoverschrijving.
Navraag doen naar de levertijd van back-orders en pre-orders?
We doen ons uiterste best om pre-orders en back-orders tijdig bij je te leveren binnen de gestelde ETA of de aangegeven uiterste leverdatum. Het kan toch voorkomen dat we de schatting niet halen. Om onze Om onze klantenservice te ontlasten, vragen we je vriendelijk begrip te tonen voor mogelijke vertragingen door factoren buiten onze controle. Funko staat erom bekend dat hun geschatte aankomsttijd (ETA) en leverbelofte aan partners relatief vaak onnauwkeurig zijn. Hoewel wij ook een foutenmarge toevoegen aan de ETA en de producten dikwijls eerder arriveren, kan het helaas toch langer duren dan verwacht. Dit geldt ook voor back-orders.
Op voorraad Pops & Pre/Back order Pops in één bestelling
Bij bestellingen van op voorraad artikelen samen met pre-order en/of back-order Pops wordt de zending pas verstuurd wanneer ALLE Pops beschikbaar zijn. We vragen om geduld in deze situatie. Het opsplitsen van de order met reeds beschikbare artikelen is mogelijk, maar hier zijn nieuwe verzendkosten aan verbonden. Je kunt ook de beschikbare items lokaal afhalen in onze showroom.
Om vertraging te voorkomen, raden we aan om pre-order items niet gelijktijdig met op voorraad artikelen te bestellen. Je kan beter Op voorraad Pops beter apart bestellen van pre-order en back-orders Pops.
Houd er rekening mee dat als meerdere pre-order artikelen ongeveer tegelijkertijd arriveren, wij het recht behouden om deze in dezelfde zending te verzenden. De verzending van pre-order artikelen kan worden gecombineerd met andere bestellingen die je hebt geplaatst, om je artikelen bij elkaar te houden voor veiligheid en gemakkelijke levering.
Annuleren Pre-order & Back-orders
Als je van gedachten verandert of wilt annuleren krijgt je het aankoopbedrag terug in de vorm van winkel te goed. Restitutie via bankoverschrijving wordt niet verstrekt. Het is helaas niet mogelijk om Pre-orders en Back-orders te annuleren. Pre-orders en Back-orders zijn uitgesloten van het herroepingsrecht, omdat we een maatwerk product leveren. We orderen de Pops op instructie van jou, als klant zijnde.